Ne Lopj :D
mit tegyél támadás esetén..?
Ha megtámadnak gyorsan kell cselekedni!
-először is a rejtekhelyen nem elférő nyersanyagok elrejtése:
Elküldeni valakinek a klánból, a falu gazdája a csata után visszaküldi neked. (nem elég csak kitenni a piacra, az is préda lehet)
-a katonáidat fel kell mérni, hogy csataképesek lesznek-e (védők-e, vagy támadók).
Támadókkal nem érdemes védelembe bonyolódni , mert úgyis lekaszabolják őket. a támadóérték csak ha te támadsz akkor érvényes, a védelmiérték csak ha védekezel.
-Ha úgy döntöttél hogy nem bonyolódsz csatába, akkor a katonákat küld el fosztogatni, vagy küld el támogatni, akár a szomszéd
faluba (ha nem a klán tagja az sem baj, legalább addig ő eteti a katonáidat, bántani nem tudja, legfeljebb visszaküldeni.
- Ha mégis belevágsz a védelembe, kérhetsz segítséget. Küldj nekem, vagy a klánvezetőknek egy levelet, hogy támogatást kérsz.
ebbe a levélbe másold be a jelentést..
kitől jön a támadás, és az érkezése.. pl.:
Érkezés
0:02:53 óra 17:57:57 óra
ekkor mi írunk egy körlevelet és megszervezzük a védelmet, csak idejében szólj, hogy odaérjen a támogatás..(vedd figyelembe,
hogy egy átlagos gyalogos védelem, 7 négyzetet tesz meg óránként).
védelmi egységek: (igazából csak a gyalogosok)
római:légiós, testőr
gall:phalanx, druida(gyalogos ellen), headuan (lovas ellen)
germán:lándzsás, paladin (gyalogos ellen)
- Ide beírod a nevét (http://travian.ws/analyser.pl?s=hu6), és ha látod, hogy inaktív elég régen akkor akár 15-20 fős sereggel
is lehet támadni..
10 főtöl több kell, mert ha belerohansz egy gall csapdába ott 10-esével szokták építeni, de van akinek több van.
Gallra mindíg normáltámadással menj, hogy a csapdából egyből ki tudják szabadítani magukat.
Kémből is legalább 2 kell, mert a legkisebb faluban is van egy és ha 1-el mégy lehet, hogy nem tér vissza, és akkor
semmit se tudtál meg a kikémlelendő faluról.
A rómainak a legjobb ár/érték arányú támadója a birodalmi gyalogos, de ha mindenképpen lovasokkal akarsz portyázni mert
sokkal gyorsabbak (2szer) akkor egy 80-90fős faluhoz legalább 15-20 fős lovasság kell és nem árt egy lovas hős is hozzájuk.
De számolnod kell vele, hogy elesik 1-2 egy kisebb ütközet során és elég drágák, viszont ezért 120-as sebzést kapsz.
By:KiLLeR Fiu
1. -kikémleled.. de minél több kémmel mégy annál nagyobb a valószínüsége, hogy ha neki is vannak kémei a tiédből több visszatér.(a kémeket is lehet erősíteni páncéllal, fegyverrel)
páncélnál: ha téged kémlelnek ki akkor több kémet ki tudsz írtani..
fegyvernél: ha te kémlelsz kisebb a valószínűsége, hogy lekeszabolják kémlelés közben.
(persze ezeknek majd később lesz nagyobb jelentősége amikor már legalább 100 kémmel mégy.)
2. -beírod az analizátorba a nevét és sok mindent meg tudsz róla. Lehet, hogy több napja nem is aktív.
http://travian.ws/analyser.pl?s=hu6
3. -elmész a piacra, és megnézed, hogy kik akarnak eladni a környékeden, azt szinte mind elhozhatod kereskedő nélkül is...
(persze egy kém előtte nemárt)
milyen támadó egységet válasszak:
egy alap faluban 6 búza farm van.. az 6*240=1440 lakos.. legjobb esetben ez 1000 katona..
Római:
A ceasris nem is a legjobb.
Caesarisból ez 250 db lovas
Imperatorisból 333 db lovas
Ez csak akkor ha tele van a falu katonával, mivel az elején jobban megéri Imperatoris az ár/érték miatt, később sok vasra van szükség és a vasat akár dupla áron is el lehet adni..
Caesaris támadásra 250*180=45.000 támadóerő (542.500. nyersanyagba kerül)
Imperatoris támadásra 333*120=39.960 támadóerő (469.530. nyersanyagba kerül)
Birodalmi támadása 1000*70=70.000 támadóerő (600.000. nyersanyagba kerül)
konklúzió:
A Birodalmi a legjobb támadó egység a rómaiaknál.
A lovasok közül az Imperatorisból 15,5%-al kevesebbe kerül egy falunyi lovas, és csak 12,6%-al kevesebb a támadóértéke.
Gall:
Villámból ez 500 db lovas
Haeduanból 333 db lovas
Villám támadásra 500*90=45.000 támadóerő (545.000. nyersanyagba kerül)
Haeduan támadásra 333*140=46.620 támadóerő (654.345. nyersanyagba kerül)
Kardos támadása 1000*65=65.000 támadóerő (535.000. nyersanyagba kerül)
a lovasok közül a Villámból 20%-al kevesebbe kerül egy falunyi lovas, és csak 3,6%-al kevesebb a támadóértéke..
tehát itt sem olyan könnyű választani, legfeljebb, hogy a Haeduan védekezésben jobb gyalogossal és lovassal szemben is, de kicsit drága védelemnek..
Germán:
Teuton lovagból 333 db lovas
Teuton támadásra 333*150=49.950 támadóerő (507.825. nyersanyagba kerül)
Buzogányos támadása 1000*40=40.000 támadóerő (250.000. nyersanyagba kerül)
Csatabárdos támadása 1000*60=60.000 támadóerő (490.000. nyersanyagba kerül)
Tehát itt azért könyebb választani, egy idő után le kell szokni az olcsó buzogányosról és át kell állni a csatabárdosra, ami még a csatabárdos mellett szól az az, hogy ha kapsz egy támadást akkor a buzogányosnak a védelmi értéke közelit a 0-hoz, csatabárdosod pedig azért védekezik is egy kicsit.
a védelmi egységekről:
Római:
itt a védelmi egységet két gyalogos egység képezi a Légiós és a Testőrség
ezeknek az arányáról lehetne vitázni, de én egyelőre javaslom az 1:1 arányt az elején, később pedigminnél több gyalogos támadás lesz 1:3 körüli arány javasolt, mivel a testőrök a gyalogos ellen a játék legjobb gyalogos védelme..
Gall:
itt a védelmi egységet a Phalanx képezi..
nem lehet elsiklani a Druida lovas felett sem, mivel a gyalogos ellen még ő is jó, habár az ár/érték aránya rosszabb a gyalogos ellen is mint a Phalax-nak.. Nagy előnyük a gyors támogatás, ami azért nem elhanyagolható, de azért csínnyán bánjunk a gyártásukkal, mivel a lovasok ellen nagyon rossz védők..
Germán:
itt a védelmi egységet a Lándzsás képezi..
itt is feltűnik egy lovas védelem a Paladin... Ő a gyalogosok ellen jó (de nem annyira mint a lándzsás), de a lovasok ellen viszont még a druidáktól is rosszabb... ráadásul elég lassúak is.. Tehát ha lehet kerüljük el...
Végső konklúzió:
Minden népnél a gyalogos védőegységek a legjobban használhatóak, tehát ezt kellene erőltetni, bármennyire is jól néz ki egy lovas ikon. Egyedül a galloknál érdemes elgondolkodni a lovasokon, de csak támogatásnak...
a falud míg kicsi (300 alatt) addig meg se forduljon a fejedben az oázis gondolata.. ahhoz, hogy oázist foglalj 3x kell megrohamoznod egy csomó katonával és a 3.-ra a hősöd is kell.. tehát az oázis foglaláshoz sok katona kell, és sok katona fog elhullani az állatokkal való harcban.. mindenképpen használj előtte "Harc-Szimulátor"-t.. de a valóságban mindíg több katona pusztul el mint ez mutatja (+10% veszteséget még érdemes hozzászámolni)..
tehát az elején csak is az új falura kell erősíteni, vagy a rezidenciára, vagy a palotára.. ha már van legalább 2 falud akkor szabad csak elgondolkodni, hogy kell-e oázis, és megéri-e..
és az sem mindegy ha már foglalsz, hogy milyet foglalsz..
8 külömböző oázis van!
1.)25% FA(csak erdő van a képen)
2.)25% Fa+25%buza(Erdő es búza látható)
3.)25% Agyag(Csak egy agyagbánya látszik a képen)
4.)25% Agyag+ 25%Buza(Agyagbánya es buza látható)
5.)25% Vas(Csak hegyek láthatóak a képen)
6.)25% VAs+ 25%buza(hegyek és búza mezők látszanak)
7.)25% Búza(Csak búza, és tó látható a képen)
8.)50% Búza(Egy nagy búzamező látható a képen)
Az állatok erőssége az oázisokban
Patkány 25; 10
Pók 35; 40
Kígyó 40; 60
Denevér 66; 50
Vaddisznó70; 33
Farkas 80; 70
Medve 140;; 200
Krokodil 380; 240
Tigris 170; 250
Elefánt 440; 520
(Az első vedelmi érték gyalogos, a masodik lovas katonak ellen van.)
A fal növeli a faluban lévő védők védelmi pontjait az alábbiak szerint:
rómainál:
1.szint 3%
2.szint 6%..9%..13%..16%..19%...23%..27%..30%..
10.szint 34%..38%..43%..47%..51%..56%..60%..65%
18.szint 70%
19.szint 75%
20.szint 81%
germánnál:
1.szint 2%
2.szint 4%..6%..8%..10%..13%...15%..17%..20%..
10.szint 22%..24%..27%..29%..32%..35%..37%..40%
18.szint 43%
19.szint 46%
20.szint 49%
galloknál:
1.szint 2%
2.szint 5%..8%..10%..13%..16%...19%..22%..25%..
10.szint 28%..31%..34%..38%..41%..45%..48%..52%
18.szint 56%
19.szint 60%
20.szint 64%